Test nartorolek na oponie 150mm > Skike V9 Fire 150

Test nartorolek na oponie 150mm > Skike V9 Fire 150

Witam wszystkich zainteresowanych!

Kilka dni temu w firmie zawitał model Skike V9 Fire na oponie o średnicy 150 mm – na testy. 

Test postanowiłem zrobić po nawierzchniach:

  1. mokrych
  2. suchych
  3. asfaltowych
  4. …i w terenie

Jak się opony, model sprawował? Jakie wnioski wyciągnąć?

                                                          Zapraszam do lektury!!

Na nartorolki wsiadałem pełen obaw. Przypominałem sobie moje pierwsze kroki, pierwsze upadki z modelem V8 Lift Cross 2R.Model V9 jest naturalnym następcą wymienionego poprzednika.
Po założeniu, w pierwszej kolejności, poczułem ich wagę – 2,3 kg. sztuka. Pomyślałem, że to model dla płci pięknej, bo mniej więcej 0,5 kg lżejszy od modeli uterenowionych. Później przyszło ruszyć i ku mojemu zaskoczeniu, nartorolka bardzo pewnie się prowadziła, wąska opona nie miała tendencji do skosowania- TRZYMAŁA PION. Myślę, że to dzięki nowej konstrukcji V9 w której wyżej złapano łydkę i dzięki temu całość lepiej się trzyma, lepiej niweluje chybotanie nartorolki. Jest to naprawdę duża zmiana w stosunku do V8 bo tam kiwanie było łatwiej wywołać a w związku z tym szybciej stracić równowagę.Pozytywnie zaskoczony właściwościami trakcyjnymi, upatrywałem – bo lżejsza i na wąskiej, szosowej oponie, wysokich prędkości- nowych rekordów. 

Po kilkunastu metrach poczułem pierwszą wspólną cechę z modelem V8 – przenoszenie drgań z twardej opony na ciało.

Stanowi to dużą różnice w porównaniu do opon 200mm – w komforcie jazdy.

WNIOSEK:

MODEL ZDECYDOWANIE do jazdy po „DOBREJ JAKOŚCI DROGACH ASFALTOWYCH” 

Oczywiście, da się jeździć po słabym asfalcie ale kosztem komfortu. Po prawej stronie obraz drogi która „daje się we znaki” >>>Długie przebywanie na takowej może przynieść pewien dyskomfort
JAZDA „po deszczu”Niestety to najsłabszy punkt opon miejskich. Gumy ślizgają się tj. prosto przejadą ale jazda łyżwą odpada.Drogę wyglądająca jak wyżej można porównać do jady po lodowisku – jedna wielka ślizgawka.   
Tego typu skrzyżowanie na oponie terenowej 200mm przejeżdża się bez stresu – szybko i pewnie. Na oponie 150 mm (miejskiej) – lepiej bardzo powoli.Niekomfortowo jest również gdy nasza droga jest jak dalmatyńczyk, w takie plamy, suche i mokre.Po części suchej jedzie się dobrze, po mokrej – z uślizgiem nogi.Identycznie będzie na śnieguNartorolkami na oponie 200mm można swobodnie jeździć po ubitym śniegu. Czego w ogóle nie uda się na oponie 150mm  

NA KONIEC – kropka nad i

Przekonany, że opona miejska nieterenowa będzie szybsza, zaintrygowany o ile szybsza postanowiłem zrobić TEST

Stwierdziłem, że przejadę ten sam odcinek, w tych samych warunkach pogodowych i sprawdzę o ile będę szybszy.

KU MOJEMU ZASKOCZENIU

Nartorolki 

Skike V9 Fire 150 były WOLNIEJSZE od modelu Skike V9 Tour 200

Wyżej załączyłem screen z programu notującego m.in dystans i prędkość. 

PROSZĘ ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA DANE W KWADRACIE:

Model Tour na 200mm oponie, na dystansie ~23 km był szybszy o ~1 km w stosunku do nartorolki na oponie 150 mm.

Skike V9 Fire 150 pokonał dystans ze średnią prędkością 16,2 km/h

a model V9 Tour 200 z prędkością 17,1 km/h

Podsumowując nartorolki na oponie 150 mm:

– są lekkie (sugerowane tym, którym może to odpowiadać)

– są miejskie, nie sugerowane w teren

– są wolniejsze od Skike V9 200mm

– NIE SĄ całoroczne, sugerowane na dobrze przeschnięte nawierzchnie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *